Månadens finis: Mars

Varje månad kommer vi, Tora och Linnéa, välja ut månadens finis i högstadiet. Vi kommer välja den person som är och har varit den finaste personen under denna månad. Vi kommer inte bara välja ut den finaste personen utan den personen ska också vara t.ex. snäll, omtänksam och rolig, så det gäller att jobba och prestera för att bli månadens finis!

Denna månad har ingen mindre än Daniel Andersson blivit mars finis. 

Vi har intervjuat Daniel och frågat vem han är, hur han känner och mår inför detta.

Så vem är Daniel egentligen?
Daniel är en 14-årig pojke som går i klass 8 på Grennaskolan. Daniel gillar att spela innebandy och vara med sina kompisar. ”Jag gillar också färgglada strumpor!” säger han och visar stolt upp sina strumpor som idag är orange- och blårandiga. Han säger också att han gillar chicas för dem kan vara roliga att vara med, ibland.

Beskriv dig själv med tre ord.
Liten, clown och retsticka.

Hur känner du inför detta?
”Jag känner mig hedrad att sitta här idag, jag känner mig som en riktig legend!” säger Daniel Andersson medan han sitter stolt i en fåtölj på stureplan – ett uppehållsrum på skolan.

Vad har du gjort för att förtjäna det här?
Daniel säger att han inte riktigt vet varför han har blivit månadens finis. ”Jag har inte gjort något speciellt” säger han men innerst inne vet vi att han tycker att han har gjort mycket fint inom finisbranschen.

Tora Abrahamsson & Linnéa Andersdottir

Upp