Grennaskolans musikal

Grennaskolan anordnar varje år en musikal. Förra året var det musikalen Grease som gällde. I år är det Klara Käll och Gunnar Bravell som anordnar musikalen High School Musical. De berättar hur svårt det var att välja vilken musikal de skulle ha och hur de gick till väga.

Grennaskolan anordnar återigen en musikal, detta år High School Musical. För att få veta lite mer om musikalen och dem som är med och ordnar den så har vi intervjuat Gunnar Bravell och Klara Käll.

”Det är första gången som jag är med i skolans musikal, men har gjort lite korta filmer utanför skolan”, berättar Gunnar.  Gunnar går sitt sista år på Grennaskolan. Därför tyckte han att det var en bra idé att hjälpa till med musikalen.

Klara berättar att hon tidigare har spelat huvudrollen i musikalen Mamma Mia.
”När jag fick frågan om jag ville vara med och fixa årets musikal så ville jag först inte, eftersom jag själv ville vara med i musikalen.”, säger Klara.
Hon har gjort ett beslut att hjälpa till och styra musikalen tillsammans med Gunnar, men samtidigt vara med i musikalen som cheerleader.

Var det svårt att välja musikal?

Klara säger: ”Ja, det var det eftersom det var många som hade olika visioner, och vi höll helt enkelt inte med varandra. Det slutade med att vi fick ta en diskussion där alla fick argumentera om varför de ville ha just den musikalen. I slutändan fick jag, Gunnar och några fler bestämma vilken musikal det skulle bli, och vi valde High School Musical.”

Gunnar säger: ”Ja det var det eftersom alla ville olika och hade olika tankar, och jag ville själv göra Lejonkungen, fast i Broadway version. Sedan kom Klara med sina tankar och idéer och då bestämde vi oss för High School Musical. Såhär i efterhand så tycker jag att det blev väldigt bra.”

Ada Thorstenssen, Charlotta Lindén, Emmy Fokine och Aarash Ayoubi

Upp