Elevhemskampen fortsätter med volleybollturnering

Varje år anordnar Grennaskolan olika tävlingar mellan elevhemmen. Just nu är det en volleybollturnering som är aktuell. Jag har intervjuat Amanda Anselm och ställt lite frågor om den.

-Turneringen började för ungefär fyra till fem månader sedan. Finalen går nästa tisdag så jag är väldigt spänd och förväntansfylld, säger Amanda när jag ställt den första frågan om när turneringen först började.

Vet du vilken tid finalen spelas?

-Ja, jag tror att den spelas 20.00-21.00. Vi spelar i Ribbahallen, det är en väldigt bra hall då den är ganska stor och rymmer många volleybollbanor.

På frågan om vilka och hur många lag som spelar i turneringen måste hon tänka efter ett tag innan hon svarar.

-Grevé och Postis har två lag var och Vulkis och Berghem har varsitt lag, säger hon till sist.

När jag frågar vad man vinner i turneringen tar Amanda inte lång tid alls på sig att svara.

-Man vinner poäng till Elevhemskampen som avgörs i slutet av den här terminen. Man vinner också medaljer och en pokal till sitt elevhem!

Hur lång är en match?

-Det kan variera väldigt mycket beroende på hur bra lagen som möter varandra är, men man spelar ett set till 25 och man möter varje lag två gånger. Vinner man ett set var så spelar man ett set till, men bara till 15 poäng.

Efter intervjun tackade jag Amanda för intervjun och gick.

Malte Lans

Upp